Finne fargenavn
			Ideen til denne oppgaven fikk lærerne på Raumyr skole fra kurs med Kåre Kverndokken.  
		Han ga tips om hvordan vi skulle få elevene til å få med fargene i 
		fortellingene sine.   
  
			  
			  
			 | 
			
			Farge med i fortellinger
			Det første skritt var å bevisstgjøre elevene på hvor mange 
			fargenavn det egentlig finnes.  
			Dette virker også som en bevisstgjøring om hvor mange farger det 
			egentlig finnes. 
Store ark til å skrive på ble hengt opp rundt om på veggene i klasserommet. Arkene hadde fargenavn som overskrift: Rød, blå, grønn, gul/oransje og hvit/svart. 
I grupper på tre til fire gikk elevene rundt og skrev på alle de fargeord de 
kunne komme på. 
			 | 
			
			Framgangsmåte til etterfølgelse
			Denne oppgaven fenget.  
			Dette førte til at nesten alle klassene på skolen prøvde tilsvarende oppgaver, på litt forskjellige måter.
			 
			Mange andre temaer enn farger, kan undervises på tilsvarende 
			måte.  |