Kreativ prosess: Kongsbergmarken
		På denne oppgaven ble det brukt en tilpasset avledning av CPS (Creative 
		Problem Solving).  
			Denne oppgaven handlet om å besøke Kongsbergmarken. Den ble brukt 
			i 4. klasse.  
  
  
  
			  
			  
			 | 
			
			CPS om Kongsbergmarken
			CPS - Situasjonsavklaring
			Før besøket ble elevene fortalt om Kongsbergmarken. 
			 De fikk også beskjed om å følge med i avisen for å finne stoff om 
			Marken. 
			 Dette er situasjonsavklaringen med den første 
			problemformuleringen. Søke ideer - Divergens
			Klassen diskuterte så mulige emner i forbindelse med Kongsbergmarken. Dette kunne være aktuelle aktiviteter på dagens Marken, men også ting av mer historisk art. Dette er divergensen. 
			Ideer - Konvergens
			Etter å ha fått opp en mengde emner, skulle elevene velge hvilke av disse emnene de ønsket å arbeide videre med. Hver elev valgte etter sine egne interesser. 
			 Dette er konvergensen. Handlingsplan
			Nå var elevene forberedt på å besøke Marken. 
			 Det ble også tatt opp hvordan de skulle oppføre seg ved dette besøket. 
			Lage presentasjon
Etter markedsbesøket skulle inntrykkene bearbeides videre.  
			De skulle ende opp i en presentasjon overfor de andre elevene. Dette kunne være opplesning, veggaviser, tegninger og så videre. 
			Dette er en ny prosess, basert på resultatene fra den foregående.    | 
			
			Lignende oppgaver
			Naturen om våren
			En tilsvarende prosess ble brukt for oppgaven:  
			Naturen om våren. 
Barn i andre land
			En tilsvarende framgangsmåte ble brukt også for oppgaven:  
			Barn i andre land.  
			Dette var et tverrfaglig prosjekt. 
			 |